Azi am mers la ANAF insotit de clientul care dorea aceasta inregistrare. Tot la camera E11, de la etajul 1. Aceeasi oameni cumsecade, care nu au cum sa imi inregistreye o cerere a unei entitati care nu exista efectiv 🙂 Societatea se infiinteaza practic atunci cand cererea este admisa la Registrul Comertului – e o chestiune juridica de bun simt. Dar asta nu e stiut de persoana care a inventat procedura declaratiilor ANAF 098 si 088. Aceeasi persoana, nu a folosit niciodata un formular de declaratie Model 2 de la Registrul Comertului, sa stie exact cum se fac inscrierile in acel formular si care e rostullui. Aceeasi persoana, sau poate alta – tot un coleg cu ceva competente de IT – care a ajutat la redac tarea declaratiilor pe formularul electronic, nu stie ca atunci cand folosesti „si/sau” trebuie sa lasi deschisa optiunea si mai departe, pentru a putea sa validezi formularul 088. Care nu vrea sa fie validat daca nu completezi ceva (in speta un cod CAEN) intr-unul din campuri – inclusiv virgula din ultimul camp, unde trebuie sa scrii „Reprezentant legal,” 😀

In concluzie, domnul mi-a inteles problema, m-a sfatuit sa folosesc varianta clasica cu 010, insotit acum de 088, dupa ce ies actele de la Registrul Comertului si sa merg linistit acasica.

Asta e realitatea – cei care lucreaza la Ministerul de Finante si/sauANAF (sic!), in pozitii centrale si incearca sa inventeze tot felul de modalitati prin care sa impiedice intreprinzatorii/antreprenorii sa faca evaziune (ca toti fac, in opinia lor, din moment ce nici sa te infiintezi nu mai poti, fara sa fii tratat ca un infractor recidivist) habar nu au de realitatea de zi cu zi. 🙁

O solutie, in opinia mea, ar fi ca in acele functii care presupun reglementari de genul asta, sa fie cooptati in mod obligatoriu, personal care sa lucreze efectiv cu oamenii: personal de la ghisee, personal care primeste si lucreaza declaratii, contribuabili/intreprinzatori din strada, „buticari”, etc. Atunci ar fi acoperit intreg sistemul – de la cel care il foloseste, pana la cel care il controleaza si reglementeaza.

Pana atunci, ne vom stradui sa ne descurcam doar in spiritul legilor(asta e mereu bun) si sa interpretam cum ne taie capul litera lor. Si asta nu e calea progresului normal – e tot calea smecheriei, care ne-a adus in situatia de astazi.

Astept sa ne impartasiti si experientele voastre in aceasta problema, a infiintarii unui firme platitoare de TVA de la infiintare. Poate la alte administratii financiare este altfel. 😀

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.